דרך הגב

האתגר ללמד אנשים שמעולם לא רקדו, להתחבר אל עצמם דרך הגוף, מתחיל עבורי בשאלה איך מלמדים טכניקה שמשכללת את הגוף מבלי לשעמם, מבלי לתת המון הערות ו"לתקן" את התלמידים, ועם זאת כן לתת כלים ברורים לשכלל את היכולות של הגוף.
מתוך השאלה הזו יצרתי סדרות של שיעורים שהנושא שלהם הוא פיזי, זה ה"שלט שעל הדלת", אך במקביל מתרחשת גם עבודה ברבדים נוספים, המפגש עם הרגש, סיפור, דימוי, ועוד.
כך היה בשיעור שקיימתי לאחרונה. בחרתי בנושא 'קדימה ואחורה של הגוף', או במילים אחרות: איך לפתח חוויה תלת ממדית בגוף. זה אחד השלבים החשובים לדעתי בהתפתחות של כל אחד כרוקד: המעבר בין חוויה דו ממדית, לחוויה תלת ממדית בגוף.
עברנו דרך תרגילים פיזיים שונים בזוגות ובשלישיות, חלקם עם מגע, חלקם עם פידבק דרך מבט.
פגשנו את המגע גם בתרגיל טריו מקסים כשאחד רוקד באמצע ושניים תומכים בו במבט ומדי פעם נותנים לו תבלינים לריקוד במגע. הרוקד מתאמן על היכולת שלו לחלק את משקל בגוף, כמו גם את תשומת הלב לשני כיוונים בו זמנית, ולחוש מה התבלין עכשיו נותן לי לריקוד, מה אני יכול לקבל מהפרטנר כעת, מה בריקוד שלי יכול להשתנות, אילו איכויות מתווספות, איך אני באמת עובד עם מה שאני מקבל ולא רק ממשיך לרקוד את שכבר יש בי, כי אם זה כך מה הטעם במפגש..
סיימנו בדואט פשוט ומרגש שלמדתי מאורסולה וסטיב באטס (קולגה ומורה שלי מאירלנד). הדואט מתחיל בעמידה קרובה אחד לשני, ועם ההוראה הפשוטה שכל אחד מחליט מתי הוא מסתובב עם הפנים או עם הגב אל הפרטנר. כל אחד מחליט עבור עצמו, לפי תחושה, זמן, רצון, אתגר.
השאלה מה זה לנוע בדואט כשאני לא תמיד רואה את הפרטנר, או דווקא כשאני מסתובב עם הפנים ורואה פנים שלו מהי התגובה שלי בגוף: האם אני מחייכת? מתי בא לי להסתובב חזרה? מתי להתרחק או להתקרב?
עולם שלם של מערכות יחסים נגלה עבורנו דרך הגוף.
בדרך כזו אנחנו נותנים לעצמנו אפשרות להתאמן על היכולת להיות ביחד באופנים שונים.
כשהיכולת הפיזית נפתחת ומתרחבת, באופן מיידי מתאפשר לנו גם לחוות טווח רחב יותר של רגשות.
כמו בסטודיו, כך הזמנתי את התלמידים להמשיך להרגיש היכן תשומת הלב שלהם בגוף, בין הצד הקדמי שדומיננטי ביום יום, לבין התחושה של הגב, של מה יש מאחורי, ואיך מביאים עוד תשומת לב למה שאנחנו לא רואים, אבל כן יכולים להרגיש…
רק עצם השאלה מעוררת לנו מחדש את ההקשבה לגוף.
והרי זה הסיפור, להיות נוכחים וקשובים בגוף שלנו כמה שיותר רגעים לאורך היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>