השתלמות הילינג דאנס למטפלים

מה זה הילינג דאנס?

ההילינג דאנס הוא מהלך תנועתי המשלב ידע מעולמות שונים של תנועה (אימפרוביזציה, קונטקט ותנועה אותנטית), מגע (שיאצו) וריפוי.

זהו מבנה שבו המשתתף עובר מהלך תנועתי ממקום פאסיבי למקום אקטיבי. מתחילים מהרפיה מוחלטת ומעבודת מגעים מעולם השיאצו, דרך תרגילים של הובלות והנעה לתנועה דרך עולם האימפרוביזציה והקונטקט, ועד לסיום של תנועה שהולכת וגדלה בהשראת התנועה האותנטית.

המהלך מזמין את המשתתף לזמן מפגש עם עצמו דרך הגוף והתנועה שלו, כמו גם ללמידה על עבודה עם פרטנר (הסכמה וויתור, מעבר בין להיות מובל ללהוביל ועוד).

התנועה היא דלת כניסה לחקירה פנימית, וטמונה בה האפשרות לפתיחת חסימות מצד אחד וחלון לשמחה וחיות מצד שני. המטרה היא לתת זמן להתחבר פנימה אל המקום השקט, ומשם לצאת אל התנועה שנובעת מן הגוף, ולא מהראש או מההרגלים שלנו.
הגוף מוביל, והוא יודע מה נחוץ לו – אם זו תנועה חזקה ואנרגטית בחלל או תנועה שקטה פנימית.
כך אנחנו מובילים את עצמנו, כמו גם את הפרטנר, לבטוח בחושים, לחזור לאנרגיה, ליהנות מהחופש והתנועה ובכך להגיע לחוויה של ריפוי.

 

איך נולד ההילינג דאנס?

אני מלמדת ומובילה תהליכי שינוי באמצעות גוף ותנועה, אימפרוביזציה וקונטקט כבר למעלה מ20 שנים.
החוויה שהייתה לי עצמי, כמו גם עם אנשים אחרים, היא שבסטודיו יכולים לקרות דברים עצומים ומרגשים, המאמנים יגידו "פריצות דרך " עצומות, אבל עם החזרה ליום יום, לעיתים כבר ביציאה מהסטודיו, הגוף כאילו שוכח את שלמד וההרגלים חוזרים אלינו במהירות.

את אותה חוויה עברתי בעצמי כשהלכתי לאורך שנים לקבל טיפולי שיאצו או כל טיפול אחר במגע.
חוויתי הרפיה עצומה בגוף, אבל בעודי מתלבשת או אפילו רק קמה מהמזרון, הרגשתי את הגוף חוזר לקדמותו. לעיתים החוויה של הריכוך נמשכה עוד כמה שעות או יום, אבל ההרגלים חזרו.

כמובן שלא הכל נשכח ונעלם, הגוף חווה חוויה טובה ואחרת, וזה נותן לו אפשרות ללמידה נוספת, אלא שלרבים מאיתנו הפער בין החוויה של קבלת טיפול, ריקוד בסטודיו או אפילו ישיבה למדיטציה, למעבר לחיי היומיום, לחיים עצמם, הוא קפיצה גדולה. גדולה מדי.

ולכן יצרתי את ההילינג דאנס, כמקום שמחבר בין ההרפיה, הקבלה והשחרור שיש בזמן שאנו פאסיביים, מקבלים טיפול או נמצאים במצב מנוחה, אל המקום שמתעורר לתנועה, באמצעות ותוך כדי מגע ובעבודה עם פרטנר. כך שכל אחד מוצא את ההתעוררות אל עצמו, ובמיוחד אל עצמו ממקום חדש שנחווה דרך הגוף והתנועה, ומעבר למילים שיכולות להסביר תמיד מה קורה.

תכנים מובילים בהילינג דאנס

  • חיבור למרכז, למקום של אמצע.
  • היכולת להרפות ולשחרר.
  • הקשבה - למה שקורה עכשיו ברגע הזה, לעצמי, לאחר, לגוף, האופן שבו אני מקשר עם עצמי ועם אחרים.
  • מיומנויות תקשורת - עבודה עם פרטנר – הקשבה, הצטרפות, תמיכה והובלה.
  • מעברים – בין שכיבה, ישיבה, עמידה ותנועה בחלל, בין פנים וחוץ, בין פאסיבי לאקטיבי.
  • מה הגוף מספר לנו – מסע של הקשבה, הבעה, יצירתיות, פואטיקה וחיבור שלי עם עצמי, דרכו ניתן לגלות חדש, להרחיב את הגבולות ואפשרויות הבחירה.

מה תקבל מההשתלמות כמנחה, מטפל, מוביל תהליכים דרך תנועה?

  • כלי ייחודי שניתן לשלב בטיפולי מגע, תנועה וליווי תהליכי שינוי. דרך הקשבה לשלבים השונים של המהלך והתבוננות על המטופל בהם, מקבלים כלי המאפשר למידה רבה עבור האנשים אותם אתם מלווים, בנושאים שונים (כמפורט למעלה).
  • למידת מהלך ההילינג דאנס - טכניקת העבודה בו, השלבים השונים שלו, המבנים שבו.
  • עבודה עם מגע - איך לגעת, אופנים שונים של מגע (עור, שרירים, שלד), תיזמון של מגעים - מתי לגעת ומתי להרפות – טכניקות מתוך השיאצו והקונטקט.
  • שיכלול העבודה עם הגוף והתנועה כמטפל, עם דגש על עבודה נכונה עם שלד הגוף על מנת לעבוד בפחות מאמץ.
  • אפשרות להתפתח כמטפל ולהעמיק את איכות ואופן הטיפול – דרך אימון של הקשבה פעילה לפרטנר, מעברים והשתנות מתפקיד של מוביל בתחילת המהלך לתפקיד של מלווה בסופו.

הילינג דאנס - תנועה, מגע, ריפוי

 מי? מתי? כמה? איפה?

ההשתלמות מיועדת מטפלים במגע ובתנועה, אנשים המלווים תהליכי שינוי, ולכל מי שמעונין להעמיק לעולמו ולתקשורת עם אחרים דרך תנועה.

ההשתלמות בת 4 מפגשים במהלך חודש אוגוסט בימים שני ושישי:
3.8.15, 7.8.15, 10.8.15, 14.8.15.

עלות: 1730 ₪, בהרשמה מוקדמת עד ה20.7 1,640 ₪ (ניתן לשלם בתשלומים).

המפגשים יתקיימו בסטודיו מריה קונג, רח' האחים מסלאויטה 7, תל אביב.

לרישום מלאו את הטופס או התקשרו 03-5604407

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)

[hidden hidden-296 "השתלמות הילינג דאנס למטפלים"]

 על אילנית תדמור

אמנית, רקדנית, כוריאוגרפית, מרצה, מורה ומלוות תהליכי שינוי מובילה בארץ ובעולם בתחום האימפרוביזציה הקונטקט ב20 השנים האחרונות.
בוגרת האקדמיה למחול ומוסיקה בירושלים, ובוגרת האוניברסיטה העברית ירושלים בתיאטרון ומוסיקולוגיה.
למדה והשתלמה אצל מורים מובילים בעולם - ג'וליאן המילטון (ספרד), קרול סוואן (ארה"ב), ריי צ'אנג (ארה"ב), סטיב באטס (אירלנד), דיטר הייטקאמף (גרמניה), סקוט ולס (ארה"ב), ניטה ליטל (ארה"ב ), ננסי סטארק סמית (ארה"ב) ועוד רבים אחרים.

מופיעה, מרצה ומלמדת בפסטיבלים ומרכזים ברחבי הארץ והעולם (טייוואן, יוון, ספרד, גרמניה, רוסיה, אירלנד ועוד).

מקימת בית ספר ללימודי אימפרוביזציה וקונטקט PLAY החל מ2005, בבית הספר תכנית לימוד בת 4 שנים, קורסי בוקר וערב, השתלמויות, סדנאות, ג'אמים ועוד.

הריקוד והאימפרוביזציה, כפי שאילנית מלמדת מכילה הרבה טיפול, התנועה היא דלת כניסה לחקירה פנימית והיא הדלת הפותחת חסימות ושחרור של פחדים מצד אחד, וחלון לשמחה וחיות מצד שני. מנחת סדנאות הילינג דאנס, קורסים באימפרוביזציה וקונטקט.